Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004

Na verkoop herdoopt

SPITSBERGEN
ENI 02310239) aanvankelijk i.a. als ZWEDEN,
casco gebouwd door N.V. Weerter Scheepsbouw Maatschappij, Weert,
3-6-1958 opgeleverd door N.V. Scheepswerven v/h. H.H. Bodewes,
Millingen a/d Rijn (551) aan C.V. Nederlandsche Stoomsleepdienst v/h
van Piet Smit Jr., Rotterdam.
Brandmerk 10239 B ROTT 1958. IVR 2310239.
22,94 x 5,70 x 2,45 x 1,900 meter. 375 EPK, Stork Ricardo,
N.V. Kon. Machinefabriek Gebr. Stork & Co. Hengelo.

31-3-1971 verkocht aan Smit-Spido B.V., Rotterdam.
18-1-1973 verkocht aan Vigilanter Holding B.V., Rotterdam.
26-4-1973 verkocht aan Piet Smit Sleepdienst B.V., Rotterdam.
10-2-1975 verkocht aan Smit-Vos B.V., Rotterdam.
1-3-1977 verkocht aan Smit-Vos-Zwaak B.V., Rotterdam.
18-1-1984 Smit Internationale Havensleepdiensten B.V., Rotterdam.
29-12-1987 Berging- en Transportbedrijf Scheffer B.V., Lelystad.

1996 nieuw motor, 700 EPK, 515 kW, Mitsubishi S6R2MPTK NE-96.

16-4-2002 verkocht aan Koninklijke Wagenborg B.V., Delfzijl.
1-5-2004 Berging- en Transport Maatschappij B.T.S. B.V., Schiedam.
30-1-2009 verkocht aan Mammoet Salvage B.V., Schiedam.

31-7-2014 verkocht aan Hebo Maritiem Service B.V., Zwartsluis,
herdoopt CATHARINA 7

Bron: Scheepsfotoruilbeurs, volgende is op 11 oktober 2014

7 juli 2014 op de Dordtse Kil

© Ruud Zegwaard TUGS BLOG

spitsbergen-eninr-023102

3 september 2014 uitgaand op de Nieuwe Waterweg bij Maassluis

© Henk van der Heijden

CATHARINA_7 @ HebnkvdHeijden